2020 – 2021 Eindejaarsbrief

Lieve mensen,

Oud Beijerland, 15 december 2020

Het einde van een bijzonder jaar nadert. Onze samenleving beleefde een moeilijk jaar. Iedereen is door de coronacrisis met problemen geconfronteerd die wij ons niet voor konden stellen. Soms zakelijk, vaak heel persoonlijk. En het ziet er naar uit dat de pandemie nog lang niet bedwongen is.
Ondanks alle coronaproblemen was het voor SOS een prachtig en succesvol jaar. Wij mochten vele nieuwe bedrijfsmatige en particuliere sponsors verwelkomen. Ook het team van vrijwilligers is fors gegroeid.
Weer kregen wij veel mooie reacties op het prachtig uitgevoerde reisverslag, welke geheel gedoneerd is door Bergschenhoek Groep BV uit Bergschenhoek.
De twee enorme transporten van ieder 80 m3 die dit jaar naar Sovata zijn verstuurd, zijn weer gedoneerd door Neele-Vat Logistics uit Rotterdam.
Om wekelijks alle goederen bij onze inzamelpunten in heel Nederland op te kunnen halen, mogen wij gratis gebruikmaken van de grote bus, inclusief brandstof, van Van der Kaa transporten uit Moordrecht.

Het is ontzettend verdrietig dat wij de gezinnen in Sovata niet persoonlijk konden bezoeken.
Zeker nu er veel meer problemen zijn door het COVID-19 virus. Veel mensen zijn hun werk kwijt geraakt en hebben daardoor niet voldoende financiële middelen om iedere dag te kunnen eten. Het bestuur van SOS heeft daarom besloten om veel meer voedselbonnen uit te schrijven dan gewoonlijk.
In 2020 zijn in april, oktober en december in totaal 5160 voedselbonnen á € 5,- uitgegeven. Op deze manier zijn wij ervan verzekerd dat er niemand honger hoeft te hebben. Vanzelfsprekend is er ook voedsel met de beide transporten meegestuurd en in totaal waren dat 360 pakketten.

Bovenal zijn wij ontzettend trots op onze 13 hulpverleners in Sovata, die met gevaar voor eigen leven, alle dozen en losse bundels op de plaats van bestemming hebben gebracht.
Zonder deze fantastische mensen hadden wij niet direct hulp kunnen bieden daar waar dat nodig was.
Dagelijks is er contact met één of meerdere hulpverleners, waardoor er direct actie ondernomen kan worden.
Ook zijn wij heel trots op Katalin, die in juni haar eigen advies- en administratiekantoor heeft geopend. Katalin kan nu de voedselbonnen produceren en ervoor zorgen dat onze hulpverleners de enveloppen rond kunnen brengen. Uiteraard moeten de ontvangers van de voedselbonnen tekenen voor ontvangst. Zo houden wij de volledige controle op de uitgifte van de voedselbonnen.
Wij voelen ons zéér vereerd met zoveel enthousiaste donateurs. Wij kunnen u niet genoeg bedanken voor alle liefs, de mooie en bijzondere particuliere initiatieven en de extra inspanningen van bedrijven gedurende het afgelopen jaar.
Graag willen wij ook onze Nederlandse vrijwilligers ontzettend hartelijk bedanken voor hun onaf latende energie om iedere dag in de loods te komen helpen. Het is een plezier om samen te mogen werken met zulke mooie en leuke mensen.

Zoals in ieder jaar zal de loods rond de feestdagen gesloten zijn. De sluitingsdagen zijn:

Maandag 21 december 2020 tot en met maandag 4 januari 2021 is de loods gesloten.
Vanaf dinsdag 5 januari 2021 zien wij u graag weer in onze loods aan de Langeweg 5 E in
Oud Beijerland.

Het complete team van SOS wenst u en allen die u lief zijn mooie en warme Kerstdagen
en een gezond, mooi en sprankelend 2021 toe !!

Heel graag tot ziens in 2021.

Yvonne Willebrands
Stichting Ondersteuning Sovata