Bekijk het reisverslag Sovata april 2017

Deze keer zou de reis naar Sovata en Sarateni anders beginnen dan wij gewend zijn. Doordat Janny en Cees, onze vaste chauffeurs van de R-Ventbus van Bergschenhoek Groep BV deze keer niet mee konden, moest de groep van 8 Nederlandse vrijwilligers per vliegtuig van Dortmund naar Cluj Napoca reizen. In Cluj Napoca werden wij opgehaald door Levente, een van onze belangrijke Roemeense hulpverleners. Levente kwam met één van de twee R-Ventbussen, die vorige jaar gedoneerd door Bergschenhoek Groep BV is aan Levente. Levente kan in Sovata en Sarateni o.a. kinderen van en naar school brengen, mensen naar het ziekenhuis of dokter brengen en kinderen naar sportactiviteiten vervoeren.

Natuurlijk willen wij onze grote dank uitbrengen aan al onze prachtige sponsors en met name Neele-Vat Logistics BV uit Rotterdam, die de kosten voor het transport geheel heeft gedoneerd. Maar ook Bergschenhoek Groep BV uit Bergschenhoek zijn wij zeer dankbaar voor de mogelijkheid om de R-Ventbus te gebruiken om met de groep naar het vliegveld in Dortmund te rijden, de ontelbare rollen plakband en het drukken van het prachtig uitgevoerde reisverslag.

Prachtig weer en ruim 1100 rijk gevulde bananendozen en losse bundels om bij de mensen te brengen die uw en onze hulp zo hard nodig hebben, maakten deze reis zeer succesvol. Er zijn weer zóveel gezinnen blij en gelukkig gemaakt met de spullen die zij zo hard nodig hebben.

Dankzij de gezamenlijke inzameling tijdens de 40dagentijd voor Pasen door de Ontmoetingskerk, De Kern, Michaelkerk, Dorpskerk en Kerk Centrum de Dorsvloer uit Spijkenisse konden wij alle gezinnen op Hostad een zeer waardevol voedselpakket geven. Wat een ongelooflijke dankbaarheid kregen wij daarvoor terug !!!

Zéker niet alle mensen in ons werkgebied hebben vanzelfsprekend iedere dag een maaltijd. De Gemeenteleden van de 5 kerken uit Spijkenisse hebben tijdens de 6 weken voor Pasen ook een enorme hoeveelheid toiletartikelen, school- en knutselmaterialen en speelgoed gekocht en gedoneerd.

Deze eveneens zeer waardevolle spullen zullen in de komende maanden verpakt worden voor het oktober transport. Graag willen wij alle donateurs nogmaals heel hartelijk bedanken voor de waardevolle donaties. Dank u wel.

Bekijk en lees het nieuwste Reisverslag Sovata April 2017 in PDF formaat.

De loods zal gesloten zijn voor het brengen van goederen vanaf maandag 19 juni tot en met dinsdag 4 juli. In deze periode kunnen de vrijwilligers even genieten van een adempauze om op woensdag 5 juli weer vol energie te starten met het voorbereiden van het transport voor oktober.
Natuurlijk bedanken wij u, namens de mensen in Sarateni en Sovata, heel hartelijk voor alle hulp, de goederen en andere donaties.

Met vriendelijke groet, Yvonne Willebrands