De mooiste dag van mijn leven

DE MOOISTE DAG VAN MIJN LEVEN

Zaterdag, 4 juni was er door Anneke, de initiatiefnemer van deze middag, een vrijwilligersmiddag georganiseerd. Alle ruim 40 vrijwilligers waren uitgenodigd en deze keer was het niet de bedoeling dat ik mij met de organisatie zou bemoeien en zou deze dag door Anneke en Coby volledige georganiseerd worden. Voor mij was dat erg spannend omdat ik altijd graag wil weten wat er gebeurt in de loods.

Volkomen onwetend stap ik om 13.30 de loods binnen. De hele loods was versierd met slingers en bloemen, kleedjes op de werktafels en niet te geloven, er stond zelfs een echte bar met krukken. Het gebruik van de bar, de barkrukken, de glazen en de kopjes zijn gedoneerd door Henny en Rob van Groningen van Hero Verhuur uit Den Dolder. Op de bar stonden allemaal glazen, drankjes en bloemen. Jan, Johan en Frans waren de heren van de bar en droegen in stijl witte overhemden, donkerblauwe broeken en een lang schort. Coby, Anneke, Riet, José, Debby en Quinty waren het ontvangstcomité. Ik was met stomheid geslagen en er vloeiden wel wat traantjes van ongeloof, verrassing en diepe ontroering. Zo iets moois had ik nooit verwacht !!!
De loods was omgetoverd tot een prachtig feestpaleis en inmiddels stroomden de eerste vrijwilligers binnen. Ook zij waren onder de indruk van de organisatie van deze middag.

En alsof dit allemaal nog niet genoeg was, uit een enorm grote doos kwam een grote slagroomtaart met het SOS logo. Via de dochter van Coby is deze taart gemaakt. Echt om kippenvel van te krijgen. Coby had ook nog een knoert van een appeltaart gebakken en Quinty had in de kleuren van SOS, blauw en wit, cakejes gemaakt. Het was allemaal verrukkelijk.
Iedereen genoot van de koffie met taart en werd er vrolijk heen en weer gekletst.

Toen dacht ik écht dat alle verrassingen de revue gepasseerd hadden, maar nee !!
Rond de klok van 3 uur werden er broodjes met brie, zalm en kaas en salades binnen gebracht. Tot mijn grote verbazing had Coby, de maakster van de broodjes en de salades, ook nog eens in de letters SOS de vleessalades en een vissalade gemaakt. Wat prachtig was dat gedaan. Iedereen keek met open mond en deelde complimenten uit aan Coby. Het was gewoon jammer om er een beetje van te pakken, zo mooi was het opgemaakt.

Toen de grootste groep vrijwilligers binnen was, vroeg Coby het woord, Ik voelde mij verlegen en zo ongelooflijk verrast. Het gebeurt niet snel dat ik met een mond vol tanden sta. Ik kreeg veel complimenten voor het werk en de strakke organisatie in de loods en de vele uren die er gewerkt worden. Om nog meer tijd in de loods door te brengen kreeg ik een prachtig minibed(je) in mijn favoriete panterprint, compleet met kussentjes, tasje en een slipje voor de nacht.
Ik kan maar één ding zeggen: GEWELDIG !! Frans, mijn man, de stille kracht achter SOS, werd ook in het zonnetje gezet. Samen kregen wij een cadeaubon voor een overnachting in een hotel. Super !! Ook Danny werd in het zonnetjes gezet voor zijn logistieke kunsten en er altijd maar weer voor zorgt dat het transport in goede banen wordt geleid. Voor Danny was er ook een cadeaubon voor heerlijke after shave.

Alle vrijwilligers kregen bij het weggaan een door Anneke en haar dames verzorgt presentje: voor de heren een doosje met een stropdasje en voor de dames een doosje met een bonbon en een bedankkaartje voor alle hulp in de loods of daarbuiten.
Het was een spetterende dag vol verrassingen, lekkernijen, plezier en vooral veel bijgepraat met elkaar.

Mijn dank is onbeschrijflijk en ik weet eigenlijk niet hoe ik Coby, Anneke en alle anderen kan bedanken voor deze kostbare en mooie dag.
Ik realiseer mij dat ik erg gelukkig ben met al deze mooie en trouwe mensen om mij heen, zonder hen zou SOS immers niet bestaan !!!

Ontzettend bedankt aan jullie allemaal,

Yvonne