Drie hele bijzondere en warme dagen in Sovata

Vol energie en met gezonde spanning gaan Margriet, Danny en Yvonne op weg naar de wijk Hostad. Wij hadden géén idee hoe net brengen van de kachels zou gaan verfopen.
De bewoners wisten immers niets van ons extra bezoek.

Als eerste gingen wij naar de leverancier om te kijken naar de rij van 30 nieuwe op hout gestookte kachels. Het gekozen model is van het type fornuis, wat meer mogelijkheden biedt dan alleen verwarmen.
Dat was schitterend om te zien en wij realiseerden ons weer dat het heel bijzonder is dat er straks 30 gezinnen een goede en veilige brandhaard in hun hutje hebben vóór de strenge en heel koude winter.
Dankzij u als sponsor van dit warme en mooie project 11!

Aangekomen op het terrein met de R-Vent bus van Levente (de transport bus die vorig jaar gedoneerd is door Bergschenhoek Groep BV) !roberen zij een glimp op te vangen van de
lijst om te zien of hun naam er ook bij staat.
Sommige komen met een zielig gezicht en vreselijke verhalen over de kachel die zij nu hebben. Wij laten hen onze gezinsdossiers zien en vertellen hen dat wij alles weten over hun persoonlijke woonsituatie. Dat lijkt de rust even terug te brengen en wij verzoeken iedereen weer om naar hun hutje terug te keren.

Vandaag gaat het plaatsen van de kachels stukken sneller ook al moeten wij nu zigzag over het terrein. Op de hoger gelegen stukken is het behoorlijk glad door de nachtvorst en de nattigheid van de laatste stukken gesmolten sneeuw.
Voor de stukken waar wij niet met de bus kunnen komen moeten de mannen, die ons helpen, de nieuwe kachels naar het hutje sjouwen dat wij hen aangeven. Het is mooi om te zien hoe trots deze mannen zijn dat zij ons mogen helpen. Zij weten dat zij aan het einde van het plaatsen van de kachels een kfeine betaling krijgen.
Arbeid loont en dat vertellen wij hen ook.

Hoe dankbaar en trots de mensen zijn kan ik u moeilijk vertellen. Het ene gezin huilt van blijdschap, het andere gezin is stil en staat ongelovig te kijken. Weer een ander gezin danst van blijdschap en weer anderen knijpen ons fijn.
Het is zo onvoorstelbaar mooi dat het SOS gegeven is om deze prachtige kachels te mogen plaatsen.
Dank, ongelooflijk veel en groot, hele grote dank voor deze prachtige donatie !!!!