Een grandioze ochtend bij OBS de Tuimelaar

Voor maandag 23 oktober 2017 waren wij door OBS de Tuimelaar uitgenodigd om de kinderen uit de groep 5, 6, 7 en 8 iets vertellen over kinderen in Sovata. Met veel plezier hebben wij de uitnodiging aangenomen en Geert, onze jongste vrijwilliger, heeft een spetterende presentatie voor de kinderen gegeven. Alle ogen en oren waren gericht op Geert, die de kinderen vroeg hoe het verlanglijstje eruit ziet met de wensen voor Sinterklaas.

Van Lego spoorbanen tot voetbalvelden, van computerspellen tot laptop, kortom, de mooiste en duurste dingen werden geroepen.
Geert vroeg de kinderen of zij het erg zouden vinden als zij dit jaar met Sinterklaas bijvoorbeeld een klein pluche beestje, een klein plastic autootje of een pakje kleurpotloden zouden krijgen.
Neeeeee, riepen de kinderen in koor, dat vinden wij helemaal niet leuk.

Geert vertelde daarna dat de kinderen in Sovata helemaal geen wensenlijstjes konden maken, dat de kinderen uit Sovata helemaal geen MP3 spelers kennen en juist hartstikke blij zouden zijn met een klein pluche beestje, een klein plastic autootje of een pakje kleurpotloden.
Geert liet de kinderen een filmpje zien van kinderen in Sovata die in oktober een doos hadden gekregen met kleine kadootjes en daar ontzettend blij en dankbaar mee waren.
Dat wij in Nederland iedere dag of om de dag schone kleding aankrijgen, is niet vanzelfsprekend in Sovata. In Sovata hebben de kinderen vaak enkele weken hun kleding aan en gaan er zelfs mee naar bed.
Daar moesten de kinderen wel even over nadenken en al snel kwamen de reactie’s: “ik ga mijn speelgoed uitzoeken – “ik heb nog een trui die ik niet leuk vind” – ik ga met mama kijken wat ik mee kan geven enz. enz. enz.

Het was een waanzinnig gezellige ochtend in OBS de Tuimelaar met veel enthousiaste kinderen.

Op maandag 30 oktober mogen wij alle kleding, speelgoed en andere ingezamelde spullen die de kinderen op school gebracht hebben, ophalen. Graag willen wij de Directie van OBS de Tuimelaar heel hartelijk bedanken voor de gastvrijheid, Marije en collega’s heel hartelijk bedanken voor de organisatie en alle juffen en meesters voor de vrijgemaakte tijd voor onze presentatie.

Heel hartelijk dank !!!