Een jongedame van pas 100 jaar

Mevrouw Pietje van Straten had te kennen gegeven het wat rustiger aan te willen gaan doen wat betreft het breiwerk voor Roemenië. Daarom werd er op woensdag 6 mei een middag georganiseerd in de koffiekamer van Winkel en Zo én omdat mevrouw van Straten op 17 oktober a.s. 100 jaar hoopt te worden. Daarna wordt het inderdaad tijd dat ze wat rust gaat nemen.

Ruim 20 jaar breide zij rechthoekige lappen die dan door Corry Salthzerr werden dubbelgevouwen en omgehaakt, waarna andere dames ze aan elkaar zetten tot prachtige babydekentjes of tot een schitterende eenpersoons deken. Vele mensen in Roemenië en vooral baby’s hebben heerlijk geslapen onder een van haar dekentjes.

Toen vorig jaar Corry Salthzerr overleed maakte ze zich zorgen over hoe het nu verder moest met al die lappen. Door Ria van Zal en de andere dames van de breiclub werd actie ondernomen en zo konden toch nog 13 baby dekentjes worden afgemaakt.

De prachtige dekentjes werden onder het genot van een kopje koffie met een Everdingse lekkernij aangeboden aan Coby, een afgevaardigde van de Stichting Ondersteuning Sovata. SOS gaat ieder jaar in april en in oktober met een groot goederentransport naar Sovata in Roemenië om de allerarmste gezinnen daar te ondersteunen met kleding en voedsel.

Het werd een reuze gezellige middag en toen mevrouw van Straten werd gevraagd of ze zich niet zou gaan vervelen antwoordde ze laconiek: “Welnee kind, ik heb nog leesboeken en mijn puzzelboekjes, ik zal me echt niet vervelen hoor.”

Geweldig als je zo oud mag worden…..wat een prachtig mens.

Lieve mevrouw van Straten, nogmaals bedankt voor al uw prachtige breiwerk en geniet van de tijd die U nog gegeven is.