Een prachtige quilt voor het rouwcentrum

Onze Gonny is niet alleen vrijwilliger bij SOS maar ook bij het hospice in Spijkenisse. Voor de mensen die in het hospice overlijden, heeft Gonny een prachtige quilt gemaakt.

Zo’n quilt, ook wel warmtedeken genoemd, is niet zó maar gemaakt. Er gaan weken van uitrekenen, tekenen, de juiste stof zien te vinden en hand- en naaimachinewerk aan vooraf. De quilt wordt op de kist gelegd en blijft daarop liggen totdat de rouwwagen met de overledene naar een andere locatie vertrekt. Gonny heeft de quilt die zij gemaakt had voor het hospice een keer meegenomen naar de loods waar iedereen de prachtige quilt kon bewonderen. De meeste mensen in Roemenië hebben geen geld voor bloemen voor hun overleden geliefden en familieleden.  Zo’n quilt zou natuurlijk ook heel erg mooi kunnen zijn voor het rouwcentrum van Sarateni.

Wij durfden het Gonny haast niet te vragen om ook zo’n schitterende quilt deken voor het rouwcentrum van Sarateni te maken. Het zou Gonny weer dagen en weken kosten om
zo’n quilt te maken. Gonny wilde toch heel graag een quilt maken voor de mensen in Roemenië en in overleg met elkaar is besloten om een eenvoudige uitvoering te maken omdat die beter zou passen bij de mensen waarvoor hij bedoeld is. Vandaag kwam Gonny de quilt brengen en iedereen was verrukt van de schoonheid van de quilt.

Gonny ontzettend hartelijk bedankt voor de werkelijk schitterende quilt en wij kunnen jou verzekeren dat deze prachtige quilt veel liefde en warmte zal brengen bij de mensen die dat op zo’n moment hard nodig hebben.