Grote slag geslagen met de realisatie van de groentekas voor het kinderhuis Sint Josif

Met grote trots kunnen wij u laten weten dat het project “Groentekas” voor het kinderhuis Sint Josif in Sovata gerealiseerd is.

Dankzij vele particuliere sponsors, bedrijfsmatige sponsors zoals Bergschenhoek Civiele Techniek, St. Goede Doelen Fonds Medewerkers ING, Diakonale Raad VPG Tweestromenland en St. Christian City en van Arend, die heeft gezorgd voor de contacten in Roemenië, Zoltan die met zijn mannen de kas heeft geplaatst en natuurlijk onze vrijwilliger Levente uit Sovata en Danny en Geert twee van onze Nederlandse vrijwilligers, is dit prachtige project gerealiseerd.

De kinderen zijn laaiend enthousiast en hebben hard gewerkt om de zaden uit te laten kiemen tot jonge plantjes te poten. De eerste pompoen-, paprika- en tomatenplanten zijn inmiddels geplant en met de nodige bewatering kunnen de groenten goed groeien. En daar is het toch allemaal om te doen.

Het is nu wachten op de eerste oogst van zelf gekweekte groenten door de kinderen van het kinderenhuis. Wat zullen zij smullen van hun zelf gekweekte groenten !!

De kinderen worden onderwezen in het beheren van de groentekas en kunnen door eigen arbeid en opgedane kennis een mooie toekomst tegemoet gaan en de opgedane kennis later goed gebruiken.