Het reisverslag van Oktober 2017

Vanaf heden staat het reisverslag van oktober 2017 op onze website en kunt u lezen wat er gerealiseerd is en welke activiteiten er gedaan zijn tijdens deze reis.
Volg deze link naar het Reisverslag Sovata Oktober 2017.

De reis van oktober was een mooie, emotionele en bijzondere reis.
Dankzij al uw kostbare donaties zijn er ongelooflijk veel mensen blij gemaakt met de spullen die zij hard nodig hebben. Grote dankbaarheid en respect kregen wij terug van al deze mensen.

Onze grote dank gaat natuurlijk uit naar Neele-Vat Logistics BV uit Rotterdam. Zij hebben de totale kosten voor het enorme transport van 1048 bananendozen en 46 losse bundels van Oud-Beijerland naar Sovata in Roemenië voor hun rekening genomen.
Daarnaast werden er door Martin wekelijks de klaarstaande pallets met de persoonlijke gezinsdozen opgehaald die vervolgens werden opgeslagen in het depot van Neele-Vat Logistics BV in Rotterdam.
Martin, Kees en zijn collega’s willen wij ook heel hartelijk bedanken voor al het werk dat zij verricht hebben om het transport in goede banen te leiden.

Vanzelfsprekend willen wij ook Bergschenhoek Groep BV uit Bergschenhoek héél hartelijk bedanken voor het doneren van de R-Vent bus. Met de R-Vent bus kon er weer groep vrijwilligers naar Sovata reizen en kon de bus ingezet worden om alle gezinnen in Sovata te bezoeken en hen de persoonlijke gezinsdozen over te dragen.
Het prachtig uitgevoerde reisverslag van oktober is wederom geheel op kosten van Bergschenhoek Groep BV gedrukt en gebonden.
Onze hartelijke dank aan de directie van Bergschenhoek Groep BV.

Voor het transport van oktober zijn bijzondere donaties te melden.
Zo hebben Marco en Plony duivenpinnen voor de balken van het Rouwcentrum in Sarateni gedoneerd.
Heeft Mieke een facebook actie op touw gezet om kinderkleding in te zamelen en is er door Rianne, Ruud en hun familie een schitterende donatie voor drie achtereenvolgende jaren van € 15.000,- gedaan voor de ondersteuning van les-, school- en sportmaterialen voor de schoolgaande kinderen. Geweldig!
Daarnaast zijn door Rolf, Suus en Michiel tientallen op maat gemaakte stukken hoogwaardig plastic voor de daken van hutjes van Hostad gedoneerd. Fantastisch!!
Ook werden wij weer verwend met de meest mooie breiwerken en heel persoonlijke giften en goederen.

In de week van 27 november t/m 2 december 2017 gaat een groep van 5 vrijwilligers naar Sovata om 20 nieuwe op hout gestookte kachels te brengen en plastic voor de lekkende daken voor de hutjes van Hostad.
Tijdens ons bezoek aan deze wijk was duidelijk dat onze maatregelen, die genomen zijn voor de gezinnen die de nieuwe kachel verkocht hadden, een behoorlijke impact op de hele groep heeft gehad. Vanzelfsprekend zullen de 20 nieuwe kachels en het plastic voor de daken onder strikte voorwaarden geplaatst worden.

Deze keer hebben wij geen aparte fotobladen met breiwerken gemaakt, maar zullen dat bij het reisverslag van april 2018 zeker weer doen. Natuurlijk bedanken wij alle dames én heren voor alle prachtige breiwerken die inmiddels allemaal in Sovata afgegeven zijn.

Alle nieuwtjes, lopende- en nieuwe projecten kunt u volgen op onze website: www.stichtingsovata.nl
Het plaatsen van een berichtje in het gastenboek op onze website waarderen wij ten zeerste.
Rest ons nog u allen ontzettend hartelijk te bedanken, mede namens de mensen in Sovata en Sarateni voor alle fantastische donaties en ondersteuning aan SOS.

Met vriendelijke groet,
Yvonne Willebrands