Kleertjes, schoentjes, kleertjes, laarsjes, kleertjes…

Begin deze week mochten wij weer naar Tante Sabien, de tweedehands winkel in kinderkleding in Velp, om zakken en tassen vol kinderkleertjes, schoentjes en laarsjes mee te krijgen.

Deze kinderkleding is afkomstig van klanten van Tante Sabien die in het afgelopen seizoen niet verkocht is. De klanten van Tante Sabien doneren deze niet verkochte kinderkleding gelukkig aan SOS. Waarvoor onze grote dank. Er zijn ook heel veel kinderschoenen en kinderkleding nodig om alle kinderen in april en oktober te voorzien van toch minimaal 3 setjes kleding en 1 paar schoenen of laarsjes.

In de wijken waar het al beter gaat maken wij minder algemene gezinsdozen en brengen wij nu grote aantallen dozen met kinderkleding en kinderschoenen naar de scholen en crèches. De meeste mensen hebben geen water en elektriciteit en kunnen de kleding dus niet wassen. Via de scholen en crèches krijgen de kinderen nu 1x per maand een schoon kledingsetje. De onderwijzeres helpt de kinderen met het zoeken van de juiste maat en met het verkleden van de kinderen. De oude kleding is vaak zó vies en opgedragen dat deze totaal vernietigd moet worden door verbranding.

Mogen wij via dit artikel alle donateurs van kinderkledingwinkel Tante Sabien heel hartelijk bedanken en graag tot de volgende keer.