ONGELOOFLIJK, MAAR WAAR !!

Ondanks alle problemen en regels rondom het Covid-19 is het gelukt om het voorjaarstransport eerder te versturen dan aanvankelijk gepland.

Op vrijdag 26 februari is het transport geladen in het bedrijfsgebouw van onze transporteur
NEELE-VAT LOGISTICS BV in ROTTERDAM.

De verwachting is dat het transport op dinsdag 2 maart aan het einde van de middag in Sovata zal arriveren.

Gelukkig konden wij, onder strenge regels en steeds in kleine groepen vrijwilligers, lekker doorwerken in de loods. Doordat alle omliggende kringloopwinkels en andere tweedehandswinkels dicht zijn, was het aanbod van kleding, schoenen, beddengoed, hand- en theedoeken, speelgoed etc. heel erg groot. Daar waren en zijn wij natuurlijk hartstikke blij mee.

De tekst gaat verder onder de afbeeldingen.

Misschien wist u het nog niet, maar op dit moment verwerken wij in de loods meer dan 100.000 kilo kleding per jaar. Dat is exclusief schoenen, beddengoed en andere artikelen.
Door deze enorme hoeveelheid kleding en de geweldig grote inzet van onze vrijwilligers, is het gelukt om het transport zo vroeg te kunnen versturen.

Vanuit Nederland wordt alles aangestuurd en onze hulpverleners in Sovata en Sarateni brengen met veel liefde en plezier alle dozen, fietsen en losse pakketten op de plaatsen van bestemming.
Het wegbrengen van alle goederen is zeker niet zonder gevaar. Het coronavirus ligt immers overal op de loer en moet men, zeker bij de families die geen water hebben, goed oppassen om niet besmet te raken.

Vanzelfsprekend hebben wij ervoor gezorgd dat er allerlei veiligheidsmaatregelen worden getroffen en dat er voldoende beschermingsmiddelen voor onze hulpverleners voor handen zijn.

Hoe de verdeling en het wegbrengen van alle dozen, fietsen en losse pakketten is verlopen, willen wij u graag laten lezen in het reisverslag dat begin april in uw brievenbus zal vallen.