Reisverslag van oktober 2019

Lieve mensen,

Na drie dagen rijden komen wij aan in een zonovergoten Sovata. Natuurlijk staan er al groepjes mensen op de uitkijk. Deze keer komen wij met een andere bus, maar het nummerbord verraadt onze komst. Vele zwaaiende en vrolijke mensen staan aan de kant
van de weg.

Onze geweldige sponsor Neele-Vat Logistics uit Rotterdam, die ook nu weer het transport kosteloos naar Sovata  heeft verzorgd, zijn wij enorm dankbaar.
Voor onze vrijwilligers die altijd per bus naar Sovata reizen, heeft AMES uit DORDRECHT gezorgd voor een Volkswagen transporter voor 6 personen. Onze grote dank voor deze prachtige donatie.
Bergschenhoek BV uit Bergschenhoek willen wij ook héél hartelijk bedanken voor het doneren van de volledige kosten van het drukken van het reisverslag. Super, onze dank is groot.

In de periode van april tot en met oktober 2019 konden wij ook heel veel nieuwe particuliere- en bedrijfsmatige sponsors verwelkomen. Natuurlijk willen wij alle sponsors ongelooflijk
hartelijk bedanken voor alle donaties. Dankzij u kunnen wij het mogelijk maken om de meest arme mensen van Sovata te helpen met de goederen die zij zo hard nodig hebben.
Van niet alle donateurs is bij ons een telefoonnummer of adres bekend, waardoor wij deze donateurs niet persoonlijk hebben kunnen bedanken. Wij kunnen u echter verzekeren dat alle donaties 1 op 1 bij de mensen in Sovata terechtkomen.

Op 1 augustus van dit jaar is de derde tweedehandswinkel geopend. De naam van de winkel is Tutti Turi, hetgeen “allerlei tweedehands” betekent.
Dat deze winkel zo’n enorm groot succes zou worden, had niemand kunnen dromen. Twee maanden na de opening moest er zelfs een extra pallet verzonden worden met kleding, schoenen en kleine huishoudelijke artikelen. Na het afleveren van de  goederen in oktober vlogen de spullen ook nu weer de winkel uit. Fantastisch !!!

Ook met de kapsalon van Bernadette, die eveneens in augustus is gestart, gaat het geweldig goed. De klanten komen van heinde en ver om hun haren te laten wassen, knippen en föhnen.
Tijdens het bezoek aan Attila, die in juni gestart is met zijn fietsenreparatiewinkel, gaat het meer dan goed. De dozen met nieuwe fietsmaterialen waren een geweldige aanvulling voor zijn assortiment en wij zagen een stralende en trotse Attila.

De meest in het oog lopende veranderingen waren die op Hostad, de meest arme wijk. De mensen waren vrolijk, vriendelijk en hebben tal van verbeteringen aangebracht aan de huisjes en hutjes. Het grootste compliment kregen wij van Ildiko, de directeur van de school in de wijk Sarateni. Nog nooit is het gebeurd, dat er meer kinderen uit Hostad op school komen. De kinderen zijn schoon, gedragen zich en passen zich goed aan. Dankzij de jaarlijkse en fantastische donatie van Vat Foundation is het mogelijk om alle kinderen een warme maaltijd per schooldag en ondersteuning voor de werkboekjes te geven.
Redenen genoeg om de kinderen naar school te sturen. Heerlijk om te horen dat mede door deze prachtige donatie en onze inspanningen zulke mooie vruchten afwerpen !!

Mochten wij nog niet in het bezit zijn van uw postadres of emailadres, wilt u deze dan doorgeven aan yvonne@stichtingsovata.nl. Wij kunnen u dan de verslagen toesturen en u op de hoogte houden van eventuele aangepaste openingstijden.

Wij hopen met het bijgaande reisverslag een goed beeld te geven van onze ervaringen en
belevenissen.
Op onze website, www.stichtingsovata.nl, kunt u alle nieuwtjes, lopende en nieuwe projecten op de voet volgen. Het plaatsen van een berichtje in ons gastenboek stellen wij zeer op prijs.

Tot slot rest ons u allen ontzettend hartelijk te bedanken voor alle hulp, ondersteuning en donaties in welke vorm dan ook. Natuurlijk ook heel hartelijk dank voor alle liefs, de bijzondere momenten en verrassingen.
Wij voelen ons zeer vereerd met u als sponsor van SOS.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Willebrands
Stichting Ondersteuning Sovata

Download het volledige Reisverslag in PDF.