SAMEN STERK IN HOLY

Samen Sterk in Holy is een met, voor en door bewonersinitiatief in de wijk Holy in
Vlaardingen. Samen met bewoners en organisaties sterk zijn, door krachten te
bundelen, daar gaat het Samen Sterk om.
Samen sterk vanuit het idee dat ieder mens het waard is om met zijn of haar talenten aan de slag te kunnen gaan in onze maatschappij.

Marianne en Jeanette zijn mede de initiatiefnemers voor de uitgifte van kleding en schoenen
voor mensen die dat nodig hebben.
Het kledingpunt kon gebruik maken van een locatie waar een andere stichting al gevestigd was. Deze had een overeenkomst getekend met de verhuurder. Helaas heeft deze stichting geen kennis gegeven aan de verhuurder over de vestiging van het kledingpunt. Stichting Samen Sterk was daarvan niet op de hoogte! Door de miscommunicatie en onduidelijke afspraken kon de stichting besluiten om het kledingpunt te laten sluiten. En werd hen verzocht om op stel en sprong het pand te verlaten.

Dat is natuurlijk heel verdrietig voor de Marianne en Jeanette die met hart en ziel zó hard bezig zijn geweest om mensen te helpen die hulp nodig hadden.
Binnen heel korte tijd moest er een locatie gevonden worden voor een herstart of een locatie waar de kleding opgeslagen kon worden.
Deze locaties liggen niet zo maar voor handen en moesten Marianne en Jeanette een andere oplossing vinden.
Gelukkig kwam Elly, een van de vrijwilligers,  op het idee om de kleding te doneren aan SOS en op die manier de kleding een eveneens prachtige bestemming te geven. Natuurlijk wilden beide dames zekerheid hebben en werd er een afspraak gemaakt om een kijkje te nemen in de loods van SOS in Oud Beijerland. Zowel Marianne als Jeanette vonden SOS een mooi en goed alternatief om de kleding aan te doneren.
En zo geschiede. Afgelopen zaterdag is Frans met de bus de eerste partij op gaan halen en
maandagochtend zullen de laatste dozen en zakken in Oud Beijerland worden gebracht door
Tony.
Wij zijn natuurlijk hartstikke blij met de ruim 150 dozen en talloze zakken kleding en willen Marianne, Jeanette en al hun sponsors hartelijk bedanken voor deze super mooie donatie.

SAMEN STERK, dat zie je maar weer !!!!