Verslag Najaar 2021

Lieve mensen,

Later dan u van ons gewend bent, valt het verslag Najaar 2021 pas nu op uw deurmat.
Een ongepland bezoek aan Sovata in oktober door 4 van onze vrijwilligers en de problemen bij onze drukker, hebben er voor gezorgd dat het verslag Najaar 2021 vertraging heeft opgelopen.

Met trots kunnen wij u vertellen dat het transport voor het najaar op vrijdag
20 augustus is verstuurd en op maandag 23 augustus is aangekomen in Sovata.
Levente en zijn team hebben alle dozen en losse pakketten op hun plaats van bestemming gebracht. Het wegbrengen van alle dozen en pakketten was zeker niet zonder gevaar. Het aantal vaccinaties is in Roemenië slechts 37% en dat is bitter weinig. Eind oktober kregen wij op het RTL nieuws te horen dat Roemenië op dat moment één van de dodelijkste landen ter wereld was betreffende de besmettingen met het COVID-virus.
Achteraf kunnen wij gelukkig zeggen dat géén van onze vrijwilligers in Sovata is besmet met het coronavirus.

Nu het einde van dit jaar nadert, kunnen wij spreken van een heel succesvol 2021. Nieuwe projecten zoals de “Aanleg van Stromend Water voor Hostad” en het realiseren van
een dagopvang voor zieke en demente bejaarden, nemen al grote vormen aan.
Er moeten nog veel stappen gezet worden, maar de start van deze mooie projecten geeft
goede moed en energie.

Ook dit jaar mochten  wij veel nieuwe particuliere en bedrijfsmatige sponsors begroeten.
Misschien is het leuk om te weten dat er in de loods van SOS door onze vrijwilligers ruim 130.000 kilo kleding is uitgezocht, gesorteerd en verpakt. Daarnaast worden er honderden paren schoenen en laarzen uitgezocht en krijgt ook het linnengoed een plek bij de gezinnen of bij een van de winkels in Sovata.

Wij hopen u met dit bijzondere verslag een goed beeld te geven van de gebeurtenissen van
mei tot en met oktober 2021.
Op onze website, www.stichtingsovata.nl, kunt u alle nieuwtjes, lopende en nieuwe projecten op de voet volgen. Het plaatsen van een berichtje in ons gastenboek stellen wij zeer op prijs.

Graag willen wij Bergschenhoek Groep BV uit Bergschenhoek ontzettend hartelijk bedanken voor het laten drukken van dit prachtige verslag.

Tot slot rest ons u allen ontzettend hartelijk te bedanken voor alle hulp, ondersteuning en donaties in welke vorm dan ook. Natuurlijk ook grote dank voor alle liefs, de bijzondere momenten en verrassingen.
Zonder u als trouwe sponsor kunnen wij niets beginnen.

Wij wensen u een gezellige jaarwisseling en een gezond, prachtig en mooi 2022 toe !!
Graag tot ziens in de loods van SOS.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Willebrands
Stichting Ondersteuning Sovata

Download het volledige verslag in PDF.