Verslag voorjaar 2022

Oud Beijerland, juni 2022.

Lieve mensen,

Wát was het fantastisch dat wij op 7 mei konden afreizen naar Sovata om eindelijk
onze gezinnen weer te kunnen bezoeken.
Ons bezoek bleek zéker niet voor niets !! Ouderen zonder eten, baby’tjes met allergische
reacties of de (vaak heel jonge) moeders hadden niet voldoende borstvoeding.
Wij waren deze keer maar met een klein team en hebben toch 346 gezinnen persoonlijk kunnen bezoeken.
In het reisverslag Voorjaar 2022 kunt u lezen welke gebeurtenissen en activiteiten de revue gepasseerd zijn.

Wij zijn blij u te kunnen vertellen dat het transport voor het voorjaar 2022 op vrijdag
4 maart is verstuurd en op dinsdag 8 maart is aangekomen in Sovata.
Levente en zijn team hebben alle dozen en losse pakketten op hun plaats van bestemming gebracht. Gelukkig waren de problemen rondom het Covid-19 zo goed als verdwenen en konden onze Roemeens/Hongaarse hulpverleners hun werk zonder gevaar uitvoeren.

Trots zijn wij op het bericht van de scholen dat er steeds meer kinderen naar school komen. SOS probeert de ouders te motiveren hun kinderen naar school te sturen door de ouders te ondersteunen om voor kinderen leer- en werkboekjes aan te schaffen, te zorgen voor een warme lunch voor kinderen waarvan de ouders dat niet kunnen betalen en te zorgen alle dat kinderen mee kunnen naar een theater- of museum bezoek. Ook is er grote aandacht voor sportactiviteiten, schoolreisjes en volksdansen. Op de scholen zijn vaak geen knutselmaterialen, poppenkastpoppen en toneelattributen.  Ook deze onderdelen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de kinderen.
Dankzij de schitterende, jaarlijkse donatie van € 15.000,- van Vat Foundation kunnen wij de scholen op allerlei manieren ondersteunen en er zeker van te zijn dat zoveel mogelijk kinderen onderwijs krijgen.

Via onze sponsor Kees uit Everdingen kunnen wij ook zorgen voor fietsen voor de kinderen
die op grote afstand van de school wonen.

In de eerste helft van dit jaar mochten  wij veel nieuwe particuliere- en bedrijfsmatige sponsors begroeten. Dat is fantastisch !!
Eind vorig jaar lieten wij u weten dat er 130.000 kilo kleding is uitgezocht in de loods van SOS. Nu kunnen wij u vertellen dat het gewicht inmiddels is opgelopen tot 145.000 kilo kleding en schoenen. Al deze kleding, schoenen, linnengoed en alle andere goederen worden door 35 zeer gemotiveerde vrijwilligers uitgezocht, gesorteerd en verpakt voor de verschillende locaties en projecten in Sovata. Op deze manier krijgen al deze goederen een prachtige en mooie tweede plek bij één van onze projecten.

Wij hopen u met dit bijzondere verslag een goed beeld te geven van de gebeurtenissen van
november 2021 tot en met mei 2022.

Op onze website, www.stichtingsovata.nl, kunt u alle nieuwtjes, lopende- en nieuwe projecten op de voet volgen. Het plaatsen van een berichtje in ons gastenboek stellen wij zeer op prijs.

Graag willen wij Bergschenhoek Groep BV uit Bergschenhoek ontzettend hartelijk bedanken voor het laten drukken van dit prachtige verslag.

Tot slot rest ons u allen ontzettend hartelijk te bedanken voor alle hulp, ondersteuning en donaties in welke vorm dan ook. Natuurlijk ook grote dank voor alle liefs, de bijzondere momenten en verrassingen.
Zonder u als trouwe sponsor kunnen wij niets beginnen.

Graag tot ziens in de loods van SOS, contact via de email, app of sms.

Met vriendelijke groet, Yvonne Willebrands
Stichting Ondersteuning Sovata

Download het volledige verslag in PDF.