Groentezaden

Voeding is een groot probleem en wordt waar mogelijk aangepakt door het verstrekken van groentezaden. Zowel in Sovata als in Sarateni zijn mensen met een agrarische achtergrond en zij maken graag gebruik van goede zaden om zelf groente te verbouwen in hun moestuin. Voor de armste mensen is de aanschaf van nieuwe zaden financieel niet haalbaar en daar willen wij graag helpen.

Mensen die duidelijk laten merken dat zij willen werken met zaden om zo in hun dagelijkse voeding te kunnen voorzien, kunnen op onze steun rekenen met goede zaden.

In 2012 hebben wij een start gemaakt met een set zaden van MercySeeds die speciaal voor de Balkan regio zijn geteeld. Hierop hebben wij veel positieve reacties gekregen van de verbouwers met een zeer goede opbrengst.

In 2014 hebben wij van Monsanto in Bergschenhoek een schitterende donatie van 350 sets van 14 soorten groentezaden gekregen voor de mensen in Sovata en Sarateni. In april 2015 gaan wij deze sets bij de verbouwers brengen. Wij zijn zeer benieuwd naar de ontwikkeling en opbrengst van deze groentezaden.