Scholen en Crèches

Ondersteuning aan lagere scholen en crèches op het gebied van leermiddelen, schoolspullen, onderhoud en voorzieningen.

Voor de schoolgaande kinderen moeten de ouders steeds meer zelf voorzien in de aanschaf van schriften, werkboekjes en leerboeken. Dit is voor de armste gezinnen niet op te brengen. Wij ondersteunen de scholen daarom bij het aanschaffen van de schriften, schrijfgerei en werkboeken.

Het nieuwe project Schoolvoeding is bedoeld om de armste kinderen ook een maaltijd te geven. Het klinkt ongelooflijk, maar het is helaas waar dat er veel kinderen niet eens verzekerd zijn van één maaltijd per dag. De kinderen gaan zonder ontbijt naar school en de schoolmelk is dan het “eten” voor de dag. De leraressen zorgen dan zelf, met ondersteuning van SOS, voor een boterham met beleg. Officieel is dit niet zo geregeld.

In de winter willen de kinderen ook niet echt naar huis, op school is het tenminste nog warm. Thuis is er vaak geen warmte en geen eten (wij zien zoveel gezinnen waar een pan met soep van koolbladeren en wat brood de dagelijkse maaltijd is).