Reisverslag April 2013

In februari werden wij overweldigd door hét nieuws van Kees en Yolenta dat internationaal transportbedrijf VAT Logistics uit Rotterdam het transport GRATIS zou uitvoeren.

Twee weken voor ons vertrek naar Sovata zijn de 800 dozen en losse bundels in de truck met oplegger van 13,5 meter van VAT Logistics geladen en op maandag 15 april aangekomen in Sovata. Gelukkig waren Jan en Anneke en Nora en Jan, vier van onze Nederlandse vrijwilligers, op dat moment ter plaatse om het uitladen te begeleiden en te controleren.
Ook de prachtige meubels, gedoneerd door de tweedehandswinkel Maybe4You in Puttershoek, zijn afgeleverd bij de mensen van de in januari verbrande huisjes op de Iliesi. Vervolgens hebben zij samen met Levente, onze Roemeense hulpverlener, een 300-tal dozen en bundels voor de scholen, de crèches, het ziekenhuis, het kinderhuis en Caritas weggebracht.
Natuurlijk is de opdracht erbij gegeven de dozen ongeopend te laten staan totdat de andere groep van 8 vrijwilligers op 27 april is aangekomen in Sovata.
Via onze contacten in Sovata stroomden de bedankjes al binnen en kunnen de mensen haast niet wachten op onze komst.

Lees het volledige Reisverslag in PDF.